مفهوم ایرواشر
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

ایرواشر چیست؟

ایرواشر (Air washer) یکی از ساده ترین مکانیزم های خنک کاری در صنعت تهویه مطبوع می باشد. این سیستم مبتنی بر سرمایش تبخیری که می تواند جهت رطوبت زنی در دستگاه های هواساز یا هوارسان نیز به کار گرفته شود. آنها ترکیبی از مرطوب کننده و تصفیه کننده هوا هستند که در شرایطی که هوای داخل خانه خشک و آلوده است، یک آب و هوای ایده آل برای داخل خانه ایجاد می کند. 
 
 

تفاوت بین ایرواشر و تصفیه کننده هوا چیست؟

ایرواشر یک دستگاه 2 در 1 هستند، به این معنی که دو عملکرد را همزمان انجام می دهند. بر خلاف دستگاه تصفیه هوا، یک ایرواشر نه تنها هوا را تمیز می کند، بلکه هوا را نیز مرطوب می کند. بنابراین، یک ایرواشر عملکرد یک تصفیه کننده هوا و یک مرطوب کننده را در یک دستگاه ترکیب می کند.
 

ایرواشر برای استفاده در چه اماکنی مناسب تر است؟


این دستگاه بهتر است در اماکنی استفاده شود که فضای آن یک تکه است. یعنی فضای مورد نظر به پارت های مختلف تقسیم بندی نشده باشد.

 

برجسته ترین مزیت این سیستم چیست؟


اصلی ترین مزیت آن قیمت پایین آن در مقایسه با دیگر سیستم های تهویه مثل چیلر، روفتاپ پکیج، داکت اسپلیت و غیره است. علت آن هم این است که سیستم سرمایش آن ساده بوده و مثل این دستگاه هایی که نام برده شد دارای کمپرسور نیست.

 

 

کاربردهای رایج ایرواشر (Air washer)

یکی از کاربردهای ایرواشر (Air washer) در صنایع است، دلیل نیاز به رطوبت در محیطهای صنعتی ایجاد شرایط مناسب برای بهره ­برداری بهتر می­ باشد.همچنین در تولید منسوجات و جاهایی که رطوبت هوا در کیفیت تولید اهمیت زیادی دارد ایرواشر رطوبت لازم را در فصول خشک تأمین می ­کند. در شرایط رطوبت­ زنی ایرواشر، شبیه برج خنک ­کننده عمل می ­کند.
 

گرمایش ایرواشر

برای سیستم گرمایش ایرواشر ، چندین کویل آب گرم درون آن تعبیه می شود که در فصل سرد ، بخار داغ و یا آبگرم ارسالی از طرف دستگاه بویلر موتورخانه و یا پکیج ، در آن جریان یافته و فن گریز از مرکز ، با دمیدن هوا از سطح لوله های کویل ، باعث گرم شدن هوا می شود. 
 
 

سرمایش ایرواشر

سیستم سرمایش ایرواشر با هواساز متفاوت است. در هواساز آب توسط دستگاه چیلر سرد می شود و به کویل های آب سرد هواساز ارسال می شود ، این بار هوا سرد می شود. 
 
 

نشانی :

آرژانتین خیابان بیهقی خیابان هشتم شرقی پلاک ۳ طبقه دوم

تلفن :

88874741,2 - 88659458,9

فکس :

88659458

ایمیل :

info@tahvienovin.com , sales@tahvienovin.com





:: برچسب‌ها: قیمت پایین , نیاز به رطوبت , کمپرسور , روفتاپ پکیج , برج خنک ­کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: